Mar 14, 2009

Coret-coret DAP - Gantung Gobind & Wilayah Dikembalikan ke Selangor?


USUL GANTUNG AHLI PARLIMEN PUCHONG.

"KAMU PEMBUNUH" Inilah kata-kata Ahli Parlimen Puchong (Gobind Singh Deo) di Parlimen baru-baru ini. Sungguh mengejutkan & tidak beradab (bapak borak anak rintik). Dahulu bapanya Karpal Sigh bertindak menuduh "Celaka" Pemuda UMNO yg mengirimkan peluru kepada beliau yg mengundang ketegangan di Parlimen baru-baru ini.

Fitnah & tomahan. Inilah mainan DAP & segelintir pimpinan PR (juga percubaan Azmin Ali di DUN Selangor). Alhamdulillah, setakat ini saya tidak dgr perkataan @ tuduhan liar dimainkn oleh pemimpin PAS bila bercakap mengenai isu Najib (moga2 berpanjangan). Seperti yg umat Islam tahu terdapat sepotong hadis @ al-quran yaitu :

"Dosa fitnah lebih besar dari membunuh"

Jadi janganlah kita bertindak untuk bercakap mengenainya @ menyebarkan kerana kemungkinan kita mempunyai saham 'fitnah' di akhirat kelak. Mintak simpang dunia & akhirat.

Saya amat menyokong 'Usul Penggantungan Gobind'. Jelas terdapat segelintir ahli Parlimen menggunakan kekebalan @ imuniti Ahli Parlimen utk berckp sesuka hati & menfitnah sesiapa yg tidak disukai. Adalah menjadi amat membimbangkan perkara ini diucapkan di Dewan yg mulia itu. Fitnah, tomahan, maki hamun & lain2 telah menjadi amat sinonim dgn ahli2 Dewan. Adakah ini yg rakyat mahukan? Adakah kualiti Ahli Parlimen ini yg di sanjung.

Bayangkan jika sikap seperti ini diikuti & menjadi ikutan anak muda. Antara contoh yg mungkin berlaku hasil ketaksuban kepada parti politik & pemimpinlah bilamana ada yg dihadapkan di Mahkamah diatas menghina Sultan. Yg menjadi lebih malangnya dalam 3/4 adalah merupakan anak2 Melayu sendiri. Tahniah PAS, PKR & DAP. Dimana pemimpin2 PR bila mereka2 ini didakwa? Adakah pembelaan diberikan?

Mungkin cadangan MP Datuk Ibrahim Ali utk menghapuskan imuniti Ahli Parlimen perlu diambil dgn lebih serius.

CADANGAN DAP UTK MENGAMBIL SEMULA WILAYAH PERSEKUTUAN.

Cadangan untuk mengambil semula wilayah dilihat sebagai amat biasa. Disokongi oleh hujah2 yg nampak masuk akal secara tersurat. Tetapi jika diteliti dgn lebih mendalam, cadangan tersebut nampak cantik utk DAP secara tersirat. Telah sedia maklum, kebanyakan kerusi Parlimen di Wilayah adalah dikuasai oleh DAP. Jika ini berlaku bermaksud secara automatik DAP lah yg akan memperolehi kuasa majoriti kpd kerajaan campuran PR di Selangor.

Maka terbitlah satu lagi kuasa campuran seperti Perak di Selangor jika ia berlaku. Bayangkan jika Kerajaan Pusat diperintah oleh PR. Tak mustahil Wilayah dikembalikan ke Selangor & bergembiralah anak2 Melayu diperintah oleh MB Boneka seperti di Perak dahulu.

Akhir kata :

Surah Ali Imran: (Ayat 28).

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi wali (pemimpin), dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, bukanlah dia dari (agama) Allah sedikitpun, kecuali jika kamu takut dari mereka sesuatu yang boleh membahayakan; dan Allah menakutkan kamu dengan azabNya dan kepada Allah tempat kesudahan."
comments

3 comments:

  1. fitnah???

    da baca laporan akhbar perancis???

    fitnah ke???

    ReplyDelete
  2. :)
    Takrifan fitnah pun x paham!

    susah2..

    jadi kalau akhbar congo tuduh DSAI tu peliwat kena percaya ye ?

    ReplyDelete
  3. hahahha...btl la kan laporan akhbar perancis 2...

    klu x btl saman la akhbar 2..kes ni berprofil tinggi...

    nk sgt tgk gambar mkn kat paris 2..amy da tgk ek..hehe

    ReplyDelete