Jul 29, 2009

Tipah Tertipu ~ Nik Aziz & UMNO

Harapan tinggal harapan. Ramai yg meragui kenyataan Nik Aziz baru2 ini berkenaan kenyataan beliau semasa satu majlis bersama Tok Pa. Yg lebih menarik bila kenyataan Nik Aziz baru2 ini disalah tafsir oleh sstgh pemimpin UMNO sbg tangan yg menghulurkan salam kepada UMNO.

Tetapi rupa2nya salam yg dihulur ada makna. Tangan yg dihulur tidak ikhlas & hanya demi kepentingan politik. Mungkin kerana baru2 nyaris kalah di Manek Urai maka berbunyilah kenyataan utk bekerjasama demi kesejahteraan rakyat Kelantan kononnya. Sedangkan telah sedia maklum yg rakyat Kelantan telah dapat lebih drpd negeri lain seperti Perlis misalnya oleh Kerajaan Persekutuan. Cuma bezanya adalah tidak direct kepada Kerajaan Negeri Kelantan kerana takut tidak sampai pada sasaran @ digunakan duit yg diberi & dikatakan duit mereka.

Hakikat politik adalah dimana setiap pemberian perlu ada cap "Dari Kerajaan Pusat a.k.a BN" @ "Dari Kerajaan Negeri a.k.a PAS". Sama ja.


Untuk tidak dipanjangkan cerita. CUkuplah UMNO dgn angan2 yg Nik Aziz akan berubah. Mungkin Tuan Guru telah minum benda2 yg menyebabkan hatinya degil utk menerima salam saudara seislam dgn mereka. Hanya pelukan kepada DAP yg diterima bukan salam UMNO.

UMNO melompat awal sgt sebenarnya tanpa berfikir panjang. Tapi at least skrg jelas apa hasrat mereka.

Kesimpulannya : Tipah tertipu Lag i!!...

p/s: Punah harapan org Islam Malaysia.. comments

No comments:

Post a Comment