Apr 20, 2013

Pas vs UMNO - Manifesto Islam

Pas sekali lagi tenggelam. Tenggelam sebagai juara agama. Tenggelam sebagai suara islam. Tenggelam sebagai kepimpinan ummah. Dan tenggelam dari sudut ulama' & umara.

Dari segi calon pulak PAS boleh berbangga dgn penghijrahan artis beramai-ramai ke dalam PAS. Manakala UMNO pulak di dekati oleh kumpulan ulama', para guru sekolah pondok & para ahli ilmu agama. PAS berbangga dgn julung2 kalinya bolh tampilkan Calon Artis berbanding UMNO yg memberikan peluang utk Ulama utk menyinar. Ustaz Fadlul Bari diberi peluang untuk menyinar Islam dari dalam UMNO.

Apa yg pasti manifesto ISLAM & kepimpinan ulama telah tenggelam dek pakatan rakyat. Apa yang di'offer' oleh Pakatan dalam Manifesto yg bukan janji macam 'melepaskan batuk di tangga'. Penelitian tidak dibuat sedangkan kononnya merekalah pejuang.

Cuba bandingkan apa yg mereka janji dgn apa yg BN telah buat & AkuJanji baru. Dari situ kita dapat menilai siapa sebenarnya yg bersungguh dalam meletakkan Islam di tempat yg sepatutnya & siapa yg tidak.. Wallahwaqlam















comments