Jun 18, 2009

Kenyataan Bodoh Khairy Jamaluddin


Merujuk kepada Nasharudin dipelawa sertai UMNO (KJ) Utusan 18/6/09

Salam.. Maaf kepada KJ kerana buat pertama kalinya saya membuat kenyataan terbuka terhadap beliau.. Apa yg dikatakan bodoh? Ia adalah kerana KJ telah menyatakan pendapat bodoh beliau utk mempelawa Nasharuddin masuk UMNO.

Usul @ perbincangan baru hendak dilaksanakan diantara UMNO & PAS @ PR & BN. Ini disuarakan dgn kenyataan positif Najib & kenyataan balas positif Nasharuddin atas idea yg dilontarkan Presiden PAS Haji Hadi Awang.

Melontarkan pendapat sedemikian cuma hanya merencatkan perbincangan & menunjukkan yg KJ terlalu jumut. Dan hanya melihat kepada cuba mencari political mileage utk menonjolkn kredibiliti beliau. Sepatutnya taktik menghentam PAS perlu di'slowkan' bagi merialisasikan agenda Kerajaan Perpaduan yg akan menguntungkan org Melayu & rakyat khasnya.

Secara tidak langsung ia memberi ruang kepada sebahagian dalam PAS utk menghentam Nasharuddin & juga TGHA yg jelas tidak menguntungkan sesiapa. Cukuplah bermain politik KJ. Kata demi merealisasikan perpaduan rakyat jadi berhati2lah bila menyatakan pendapat.

KERAJAAN PERPADUAN PERLU DITERJEMAHKAN OLEH MEREKA2 YG IKHLAS .. BUKAN MEREKA YG CUBA MENGAMBIL KESEMPATAN TERHADAP SATU SAMA LAIN..

UMNO perlu meletakkan @ mengarahkan semua pemimpin utk tidak mengulas isu ini sehingga perbincangan diadakan diantara UMNO & PAS.. Setakat ini restrain yourself.. Especially U KJ..

~~~
P/s : Terasa seolah2 KJ saja membuat kenyataan sedemikian kerana tidak mahu merealisasikan hasrat perpaduan UMMAH yg ditunggu2 oleh masyarakat Melayu & Islam negara.. macam nak sabotaj pulak..
comments

6 comments:

  1. apa la bro,
    tak kan baru tahu kebodohan KJ.
    Semua org dah tahu kebodohan dan kejahilan KJ. Cuma dulu kebodohan nya dan kejahilan nya ditutup oleh yang lebih besar dari KJ, iatu bapak mertua nya!!

    ReplyDelete
  2. Heheheh.. Bukan baru tahu... dah tau lama dah.. tapi takat ni simpan lagi. tapi kali ni dah takbley tahan..

    ReplyDelete
  3. Kalau Ketua Pemuda UMNO dikatakan BODOH dan JAHIL apatah lagi ahli pemuda UMNO.

    Mereka pun BODOH dan JAHIL kerana memilih Si Bodoh & Jahil menjadi ketua.

    Dah sah bersalah kerana rasuah, masih memilih org mcm tu menjadi ketua.

    Kesimpulannya hanya org bodoh sahaja yg mengetuai sekumpulan orang bodoh.

    Adusss, sakit perut menahan gelak.

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  4. Sekurang2 nya ahli UMNO masih mengaku kekurangan org2 UMNO..

    ttp sebaliknya pada org PR.. yg selalu ingat yg tok guru maksum..

    hahaha.. yg ni lagi lawak..

    ReplyDelete
  5. sdr harus faham mengenai politik .biasala dalam politik memang seperti itu .

    Dahulu PAS juga pernah pelawa Dr mahathir sertai PAS semasa Mahathir keluar dari UMNO. begitu juga dengan sdr KJ yang pernah dipelawa sertai PAS oleh YB Salahuddin Ayub sendiri melihat ketika itu KJ dipinggirkan oleh UMNO .

    KJ bukan bodoh tetapi kenyataan KJ sebenarnya telah membuatkan PR lebih terkejut dan gelabah

    ReplyDelete
  6. Mungkin.. tapi lagi elok tak buat kenyataan seperti tu..

    ReplyDelete